Rgs 1

Alkoholio nevartojimo akcijai – 2 metai

Tema: Projektai. Įrašyta Autorius - dnr

Praėjo 2 metai, kai visiškai nevartoju alkoholio. Nors šią sukaktį dabar prisiminiau, iš tiesų kasdien apie tai tikrai negalvoju. Tiesiog alkoholis visiškai dingo iš mano gyvenimo ir jam nebejaučiu jokio potraukio. Pasirodo, šis dalykas užkrečiamas. Kaip tik susimąsčiau, kad nebegirtauja visi man artimiausi žmonės ir dauguma draugų, net kolegų. Tai džiugu. Todėl ir aplinka visiškai pasikeitė. Išmokau leisti laiką kitaip: dabar sugebu linksmintis be jokių priedų (o linksmybių kokybė nuo to tik pagerėjo) ir visuomet žinau, ką darau. Net keista, kad net linksmybės įsibėgėja, galiu jas baigti tiksliai tada, kada noriu. O jei jos užtrunka, ryte niekada nebūna bloga. Štai tokie pagrindiniai privalumai. Apie sąmoningesnį protą ir mąstymą net nekalbėsiu. Dabar matau daug dalykų, kuriuos atrodo mačiau tik vaikystėje. Netikite? Pabandykite!
Neužsiimu agitavimu prieš alkoholio vartojimą. Tačiau norėčiau, kad jo nevartotų visi aplinkiniai, nes su girtais žmonėmis blaiviems bendrauti tikrai nelengva. Žinau, kad žmogus linkęs priešintis, o imti ir mesti gali tik pats labai norėdamas. Taigi linkiu visiems vartojantiems rasti motyvacijos patiems baigti tai daryti. Taip pat siunčiu linkėjimus visiems, kurie alkoholį metė, ar niekada ir nevartojo.
Ta proga prašau pabalsuoti visus lankytojus naujoje apklausoje apie alkoholio vartojimą. Sąmoningai parinkau galimus atsakymus tik “Taip” arba “Ne”. Nes tik tai ir noriu sužinoti. Juk jei vartojame mažais kiekiais, ar tik kartais, tai vistiek girtaujame.

Komentarų - 31

Komentarų - 31

  1. PinkCity Rugsėjis 1, 2009 7:51 ryte

    Visiškai negeriu 2,5 metų ir vakarėliuose dažnai būnu daug smagesnė, nei kai kurie išgeriantys “dėl linksmumo”!

  2. kukumalu Rugsėjis 1, 2009 8:33 ryte

    na tikrai nesuprantu tokios VISISKOS abstinencijos :) suprantu kad galima atsisakyti “pylimo” per “vakarėlius” ir panašiai.. bet atsisakyti alaus bokalo prie picos?? na jau ne :))

    @pinkcity kaip tu čia sugebi palyginti savo “smagumą” su kitų žmonių smagumu ? :D

  3. DNR Rugsėjis 1, 2009 8:55 ryte

    PinkCity, džiugu sužinoti, kad turiu dar daugiau bendraminčių. kukumalu, aš lygiai taip pat nebesuprantu, kodėl žmonės geria alkoholį. Ir klausimas, kodėl žmonės tai daro, mano nuomonė, kur kas logiškesnis, nei kodėl to nedaro. O dėl linksmumo visiškai pritariu. Negirtaudamas visuomet esi visiškai sąmoningas, o išgerinėjantys po truputį sėda, kol galiausiai visai praranda sąmonę (aišku, ne visiems tai galioja ir ne visais atvejais).

  4. kukumalu Rugsėjis 1, 2009 9:04 ryte

    o kodėl žmonės geria colą? pvz mano aukščiau pateiktas atvejis – man skaniau su alum nei su kitu gėrimu. ir alkoholis čia kaip ir nėra esminis dalykas ;)

  5. g12 Rugsėjis 1, 2009 9:10 ryte

    O aš va vėl geriu. Bet ta proga vienas aktualus pastebėjimas – alkoholis perdėm sureikšmintas. Na geri, negeri, koks skirtumas – lygiai kaip ir valgai bananus ar ne. Klystu?

  6. DNR Rugsėjis 1, 2009 9:54 ryte

    >kukumalu Na čia kyla kitas klausimas: jei jau skanu, tai kam būtinai gerti alkoholį? Yra kitų skanių gėrimų. Jei geriame dėl to, kad apsvaigtume, tai taip ir sakykime. Pats žinau, kad toks skanus atrodęs alus po pusės metų negėrimo pasirodo neįmanomas į burną paimti. Bet nesiginčysiu, pripratus, ir alkoholis gali pasirodyti skanus. Tačiau norint pakeisti jį kitkuo tikrai galima.
    >G12 Aš ir nesureikšminu. Jei man gera su žmonėmis, nesvarbu ar jie vartoja, ar ne. Šiaip tik neramu, kad alkoholio vartojimas tampa norma, o nevartojimas – kaip koks iškrypimas.

  7. Ruvi Rugsėjis 1, 2009 2:44 vakare

    Sveikinu, DNR :)
    Ką besakytų geriantieji alkoholį, viskas bus to gėrimo pateisinimui. Alkoholis – koks jis bebūtų – geriamas ne dėl skanumo, o tik dėl to, kad jame yra alkoholio..
    Niekas nesmerkia, kiekvienas gyvena taip, kaip jam atrodo geriau..
    DNR teisus – anksčiau geriantis buvo retenybė, dabar negeriantis – retenybė.. Bet vis tik pastebiu, kad negeriančių daugėja ir tai labai džiugina :) .
    Bet kokiu atveju – slidus kelias, vartojant alkoholį.. Ne visi “saikingai” geriantys tampa alkoholikais, bet visi alkoholikai pradėjo nuo “saikingo” gėrimo..

  8. Igoris Rugsėjis 1, 2009 5:46 vakare

    Taikliai pastebėjai,kad dauguma,bet tikrai ne visi aplinkiai,nebevartoja… :D
    Na,o šiaip(čia nepasiteisinimas)teko girdėti psichologų išvadas,kad absoliuti dauguma alkoholio vartojimo atvejų-organizmo apsauginė reakcija į išorės trikdžius.Bet…yra riba,kurią Rusijos,garsėjančios savo alkoholizmu,psichologai įvardino kaip “negrįžtamumo tašką”.Geriančiam asmeniui pasiekus šią ribą,jokie gydymo metodai jau nebepadės,žmogus toliau degraduos palaipsniui iki gyvuliško lygio.
    Nors pats esu išgeriantis(kai kas ir riebiau apie mano išgėrinėjimus išsireikštų :D),bet gerbiu žmones,sugebančius kitokiais būdais reaguoti į aplinkinio pasaulio agresyvius trikdžius. :) Pagarba jums!!!

  9. Laura Rugsėjis 1, 2009 9:09 vakare

    O aš štai geriu tai, kas man skanu. Pvz., dvi taurės martinio su ledukais ir citrina kelis kartus per metus man yra skanu. Jos nepakeičia mano mąstymo, elgsenos ir netraukia išgerti dar. Saikas :)
    Paskutinį kartą prisigėrusi be saiko buvau daugiau nei prieš pusantrų metų. Ar dabar vadinu save geriančia? Ne.

  10. Laura Rugsėjis 1, 2009 9:13 vakare

    Beje, alkoholio vartojimas, tapęs norma, yra tik tam tikrose žmonių grupėse. Pvz., mano daraugų rate taip nėra ir niekada nebuvo (na, gal buvo – mokykloje).

  11. Padarass Rugsėjis 1, 2009 9:25 vakare

    Po galais, nevartoti vien tik iš įdėjos (prinsipo), tai jau nesamonė. Geriu labai retai, tačiau jei yra reali proga, kaip negersi. Sveikam žmogui tai visiškai normalu.

  12. Sandman^KFMF Rugsėjis 2, 2009 10:16 ryte

    Alkoholis nėra būtinas organizmo egzistavimui (skirtingai nei maistas). Identiška būtu palyginti rūkimą.
    Tai dalykai, kurie tiesiog egzistuoja dėl to, kad žmonės juos sugalvojo (savo malonumui). Žinoma, alkoholio vartojime gal ir galima rasti kažkokių pliusų (pats nesidomėjau, tai nežinau – gal kas plačiau tai pakomentuos), tačiau faktas tas, kad tai yra nuodas kurį žmonės pila į save.
    Kepenys žinoma alkoholį “nukenksmina” (jei neturėtume kepenų, tai apsinuodytume net nuo papraščiausio obuolio), tačiau už alkoholio vartojimą jos mums nepadėkotu, jei mokėtu šnekėti.

  13. DNR Rugsėjis 2, 2009 11:16 ryte

    Tai vat kad nuodas. O man taip rodos, kad daug kas to net nesupranta. Kaip minėjo Padarass, sveikam žmogui netgi normalu prie progos išgerti (nieko asmeniško). Na bet manau įrodinėti alkoholio žalos net neverta (gerdami jį masiškai naikiname savo smegenų lasteles, kas tikrai nėra gerai). Bet gal ir neturime tikslo savęs saugoti? Vis dėl to kai matau invalidus, kurie prarado sveikatą dėl to, kad visą gyvenimą gėrė ir rūkė, man jų tikrai negaila (deja, jie gydosi taip pat dalinai mūsų sąskaita). Beje, apie rūkymą taip pat galvoju įrašą parašyt.

  14. Ruvi Rugsėjis 2, 2009 12:52 vakare

    Šįkart, Sandman, mūsų nuomonės sutampa :)
    Tai ne tik nuodas (skaičiau medikų – pat.anatomų aprašymus apie alkoholio poveikio rezultatus- plaukai šiaušiasi..), net ir naudojant “saikingai”, jis padaro savo juodą darbą.. Deja.. Bet.. juk nematome, kas ten viduj darosi, tai ir nebaisu..
    Visi pamiršom, kad tai narkotinė medžiaga, nuo kurios vystosi priklausomybė. Tai svarbiausias dalykas..
    O gerti ar ne – kiekvieno apsisprendimo reikalas.

  15. Ruvi Rugsėjis 2, 2009 1:12 vakare

    DNR, tur būt, pritars, jei nurodysiu Daktaro tinklapį, kuris įrašytas jo “drauguose”. Ten yra neseniai padarytas įrašas “Alkoholis” ir filmukai prie tos temos. Labai rekomenduoju.

  16. Sandman^KFMF Rugsėjis 2, 2009 2:38 vakare

    Kaip pasakė gyvasis klasikas Elrickas – žinome kas vyksta tolimiausiuose, karštuosiuose pasaulio taškuose, bet nežinome kas darosi mūsų pačių viduriuose. :D

  17. Ruvi Rugsėjis 2, 2009 3:28 vakare

    Taikliai, Sandman :))

  18. s2 Rugsėjis 13, 2009 2:05 vakare

    Ruvi rašo:

    > tai narkotinė medžiaga, nuo kurios vystosi
    > priklausomybė. Tai svarbiausias dalykas..

    Nuo pasaulio virtualizacijos taipogi vystosi priklausomybė (kompiuteriui, internetui, komp. žaidimams). Beje, už tai atsakingas tas pats smegenų centras, kaip ir alkoholizmo atveju. Mokslinio straipsnio nenurodysiu, bet citavau kažkurį pažįstamą žmogų. Jis prieš kelis metus teigė, kad amerikonai betyrinėdami padarė tokią išvadą.

  19. Darius Rugsėjis 13, 2009 8:03 vakare

    Nevartoju jau 7 menesiai. Keista, kad visi prisimena tik linksmybiu efekta. O nors kas pamastete kokia zala sveikatai daro alkoholis. Kokia socialine jo zala ? Manau tie, kurie nevartoja neturetu pamirsti ir kitu tamsiuju alkoholio pusiu o ne tik vakareliu. As asmeniskai meciau gert kai suslubavo sveikata ir turejau grazaus laiko pamastyti kiek kainuoja sveikata ir kiek isgertuves.

  20. DNR Rugsėjis 14, 2009 8:16 ryte

    Žiūriu alkoholio tema atskirą blogą galima kurti. O nuomonės labai prieštaringos. Teisingai, Dariau, reikėtų pagalvoti ir apie sveikatą. Paskutiniu metu net kilo mintis, kodėl mes taip gailime invalidų ir kitų stipriai sergančių žmonių. Aišku, kai kurių ligos gali išsivystyti dėl kitų priežasčių. Bet kodėl pavyzdžiui aš turėčiau gailėti ir užjausti invalidą, kuris visą gyvenimą gėrė, rūkė, ir kitaip žalojo savo sveikatą? Juk po to tokius patys ir išlaikome mokėdami mokesčius.

  21. DNR Rugsėjis 14, 2009 8:17 ryte

    Žinau, kad žiauriai skamba. Bet kūnas juk panašiai kaip automobilis: prižiūri – važiuoja.

  22. justas Rugsėjis 16, 2009 1:24 vakare

    Labiausiai kenkia gyventi, o jei rimtai kuo labiau zmones tobuleja, tuo daugiau priklausomybiu atsiranda. Ar tikrai nesi priklausomas nuo kompiuterio?
    Pabandyk kada viena diena nesitikrinti el. pasto, isvis nejungti kompiuterio, o ta laika skirti savo artimiesiems.ir galbut pasijausi lygiai taip pat kaip atsisakes alkoholio.

  23. DNR Rugsėjis 16, 2009 1:50 vakare

    Kai atostogavau, netikrinau pašto ir išvis kompiuteriu nesinaudojau ir nemiriau :) Iš tiesų, priklausomybių išties daug turime ir patys sprendžiame, kiek jos mums naudingos ir kiek kenksmingos. Dėl to tikrai nesiginčiju.

  24. dimax Rugsėjis 17, 2009 4:46 vakare

    O as po tam tikros sventes turiu pilna bara ivairaus alkoholio (stipraus) ir nezinau ka su juo daryti, nes nevartoju :) Bet nesu ir visikai nevartojantis, megstu alu ir vyna, taigi manau kiekvienas pasirenka ka ir kaip ir kokiais kiekiais vartoti, laisva Lietuva :)

  25. sanpaulija Rugsėjis 18, 2009 8:52 vakare

    Dziaugiuosi uz tave, Donatai. Idomus patyrimas mano gyvenime: kai kilo mintis, kad galbut laukiuosi, nustojau isvis vartoti bet koki alkoholi, net vyno taures atsisakau. Jausmas geras, poreikio nesijaucia, o alkoholis atrodo nebeskanus, tik stebina aplinkiniu poziuris. Jiems iskart atrodo itartina, visi sypteli, pradeda provokuoti, kiti primygtinai kisa isgerti. Taip pat kaip ir su pyragaiciais, kuri laika nevalgius ju – jie atrodo per saldus, o ir nebesinori, bet tereikia paragauti, kaskart ju uzsinori vis dazniau.

  26. Ant Spalis 5, 2009 5:51 vakare

    Idomi autoriaus nuomone apie alkoholi. Daug kur sutinku, nors pats ir geriu.
    Mano nuomone musu visuomeneje geriama alkoholio tikrai per daug ( ir cia as sneku ne apie alkoholikus o apie tuos kurie tokiais nesiskaito).
    Zinau kad alkoholis yra nuodas ir kuo didesnes dozes tuo didesnis nuodas. Su kokiu vienu alaus bokalu ar dviem taurem vyno per savaite musu kepenys turetu susitvarkyti,bet juk pripazinkime kad geriame arba daugiau arba dazniau.
    Kodel isvis geriu alkoholi? Manau todel kad nemoku atsipalaiduoti be jo. Tai yra mano gyvenime nera jokios depresijos,viskas is esmes gerai ir t.t. taciau butent isgeres atsipalaiduoju ir linksminuosi. Man butu zymei idomiau paskaityti apie autoriaus laisvalaiki be alkoholio – koks jis, ar pavyksta atsipalaiduoti ir pan.:)
    Mane dar nervina kai kokiose vakareliuose ar kur kitur jei nenori gert tai tave skaito vos ne antra rusim. Pabandyk per kokia darbo/giminiu/kitokia svente pasakyti kad negeri… Prisikabins butinai.Prie negerianciuju nesikabineja, taciau jei siaip geri bet siandien nenori tai kazkaip musu kulturoje yprasta neduot zmogui ramybes. Idomu kodel taip.

    O siaip,idomus irasas.

  27. Ela Spalis 5, 2009 10:44 vakare

    As asmeniskai nusprendziau nevartoti sito nuodo tik tada, kai suzinojau jo daroma zala. Nenoriu nuodyti ir naikinti savo smegenu, kepenu,ir kitu organu… vien del to, kad taip visi daro, ir tai jau tapo norma musu visuomeneje ir galima sakyti visame pasaulyje. Nors yra 43 salys, kuriose galioja sausas istatymas, tik niekas to nezino ar nenori zinoti…deja… Ir beje kaip gerai yra gyventi blaiviai, linksmintis taip pat, viska daryti nuosirdziai, prasmingai cia ir dabar…Gaila tu zmoniu, kurie be alkoholio linksmintis, atsipalaiduoti ir bendrauti jau nebemoka ir toliau nuodijasi:(((((

  28. Ela Spalis 5, 2009 11:40 vakare

    Truksta informacijos apie alkoholio zala, oi kaip truksta!!! O kodel? Todel, kad kazkam tai naudinga! Juk tai verslas,labai dideli pinigai!!! Valzios papirktos, spauda, televizijos taip pat!!! Pasaulinės sveikatos organizacijos 27 sesija 1975m. alkoholį pripažino narkotiku Nr.1. O apspangusia ir priklausoma nuo alkoholio minia lengviau valdyti! Vaiku namai perpildyti asocialiu girtuokliaujanciu seimu atzalomis. Tik vos keli procentai ten gyvenanciu vaikuciu yra naslaiciai.
    Ir visgi jokio malonumo nejauciu gerdama, pradedu jausti kaip sukasi galva, kaip sutrinka judesiu koordinacija, kalba…isnyksta budrumas, jautra, vaizdai ne tokie ryskus, garsai kazkokie netokie… Ir cia skaitosi atsipalaidavimas? Cia gyvenimo dzaugsmas ir iprastas bendravimo budas? Butinas naudoti, kad atsvesti, pazymeti dziaugsmingas musu gyvenimo akimirkas, sventes? Ne jau negalima atsipalaiduoti ir dziaugtis ryskiai matant visas spalvas ir vaizdus, girdeti puikiai, stoveti tiesiai ir vaikscioti graksciai, sokti ir dainuoti, zaisti, juoktis,liesti ir jausti tikrai? Galu gale viska puikiai atsiminti!!!! ???

  29. Ruvi Spalis 7, 2009 9:01 ryte

    Labas rytas:). Sakyčiau, DNR, kad tai jau tavo gyvenime ne akcija, o gyvenimo būdas, tiesa?
    Ela, kaip smagu skaityti jūsų komentarą :) . Sąmoningo, protingo žmogaus mintys, pritariu visu šimtu :) Daugelis nežino visos informacijos apie alkoholį, dėl to taip lengvabūdiškai į tai žiūri. Na, o kai atsiranda priklausomybė, tuomet žmonės ieško ir randa būdų jai pateisinti. O “skambutis” turėtų įsijungti tada, kai jau savo švenčių neįsivaizduojame be alkoholio – kiekis ir gėrimo rūšis nesvarbu..
    Nuo ko visi nori atsipalaiduoti? Nuo gyvenimo, kurį patys sukuria? Tuomet kažkas ne taip.. tada reikia kažką keisti, kad nekurtume tos įtampos.
    Man taip pat džiaugsmas ir apsvaigimas – nesusiejami dalykai, kaip vanduo ir aliejus.
    Na, bet kiekvienas daro pats išvadas iš savo patirties ir kiekvienas turi teisę elgtis taip, kaip jam atrodo geriau..

  30. [...] vartoja alkoholį, 26 (20 balsų) – ne. Nesiruošiu to komentuoti (viską jau pasakiau praeitame įraše apie alkoholį), tiesiog dabar suprantu, kodėl dažniau tenka ne girtaujantiems aiškintis, kodėl jie tai daro, [...]

  31. BgrJ Lapkritis 3, 2009 1:30 vakare

    Na, DNR sakė kad ilgai nevartoję alaus ir po kurio laiko paragavę ir jis atrodė neskanus. Aš alaus niekada nemėgau. Bet nustojus gerti vyną ir po 2 metų paragavus – jis buvo toks pats skanus :), nes kaip jau anksčiau minėjau, aš tikrai gerdavau dėl skonio, o ne dėl alkoholio jame. Be to, yra ir gydytojų, kurie mano, kad taurė vyno prie pietų tik į naudą :)

Komentuok: