Bal 19

Velniop rinkodarą!

Tema: Pamąstymai. Įrašyta Autorius - dnr

Pagalvojau, kad pasaulyje taptų daug geriau gyventi, jei nebūtų rinkodaros, dar vadinamos marketingu. Jau matau skaitovą, kuris mano šiam pareiškimui turi begalę “bet”. Aš ir pats juos žinau, tačiau jau ne pirmu įrašu skatinu nors trumpam atsijungti nuo įprasto mąstymo ir pagalvoti kitaip. Pamąstykime:

Ar nebūtų geriau, jei daugiau niekur niekada nebematytume reklamos, agitavimo pirkti, akcijų, nebūtų nesibaigiaučių skambučių telefonu, beprasmių žinučių el. paštu?

Ar nebūtų geriau, jei gamintojai nesistengtų mums sukurti visų skonius ir galimybes atitinkančias prekių linijas? Jei visuomet gautume aukščiausios kokybės ir galimybių, o ne “supaprastintas”, “apkarpytas” prekes ir paslaugas už mums tinkamą kainą?

Ar nebūtų geriau, jei turėtume katalogizuotą priėjimą prie visų galimų prekių ir paslaugų ir palyginę objektyvius duomenis galėtume patys juos išsirinkti ir naudoti? Prekes taip pat galėtume apžiūrėti ir išsirinkti parduotuvėse, kurių reklamos nebepersekiotų žiūrint televizorių, naršant internete, einant miestu, važiuojant automobiliu ir taip toliau.

Ar nebūtų geriau, jei pardavėjai ne besąlygiškai girtų savo produktus, o supažindintų su objektyviais jų privalumais ir trūkumais? Juk jei jis savo prekę pervertina, mes visvien ja ankščiau ar vėliau nusiviliam.

Paskutinį kartą šios mintys kilo pasižiūrėjus, kaip kandidatai į prezidentus suteikia informacijos apie save. Tam reikia daug daug daug pinigų. Nepaisant to, kad šalyje žiaurus nedarbas ir taip toliau. Tas lėšas galima būtų išnaudoti tikrai naudingiau. Kas vis dar žavisi rinkodara, siūlau pasižiūrėti gal ir per daug tiesmukišką, bet ta prasme tikrai labai gerą filmą “14,99 euro” (tiesa, šio pavadinimo knyga mane iš pradžių gerokai nuvylė, bet tik filme supratau tikrają jo prasmę), kuris atskleidžia visą rinkodaros beprasmybę.

Asmeniškai aš pradėsiu nuo to, kad peržiūrėsiu prekes ir paslaugas kurias naudoju, palyginsiu jas su visiškai nesireklamuojančiais ar mažai besireklamuojančiais gamintojais ir įmonėmis ir pasirinksiu tas, kurios man tinkamiausios, o ne tas kurios geriausiai išreklamuotos, prieinamiausios, arba apie kurias galima rasti daugiausiai informacijos. Prioritetą teiksiu būtent neišreklamuotoms prekėms, nes jų kaina yra mažesnė jau vien dėl to, kad mažiau lėšų buvo sunaudota rinkodarai.

Ar nebūtų geriau, kad dingtų visos profesijos, skirtos “vartotojų” viliojimui? Reklamos vadybininkai, pardavimo vadybininkai, pardavimo agentai, vadinamieji menininkai, kuriantys reklaminį “kreatyvą” galėtų užsiimti daug naudingesniais darbais, nei lėšų švaistymui vien tam, kad priverstų mus rinktis jų prekę ar paslaugą.

Visa tai atrodo utopija? O kodėl? Pamąstykime kitaip ir jei gyvenimas rinkodaros mums atrodo nebepriimtinas, meskime ją lauk iš savo gyvenimo ir nebetoleruokime mūsų valdymo tokiu būdu ir nebeleiskime daugiau mūsų vadinti “vartotojais”. Pradėkime nuo savęs ir pasaulis pasikeis.

Komentarų - 43

Komentarų - 43

  1. ruvi Balandis 19, 2009 7:59 ryte

    Taip, būtų geriau.. su viskuo sutinku. Bet tam turėtų pasikeisti visa sistema, kuri dabar pajungta momentiniam, greitam pelnui- tam ir reklama “per visus galus”.
    O kad gerai prekei didelės reklamos nereikia- sutinku. Čia, matyt, bėda tame, kad per daug visko gaminama ir viską norima parduoti.
    Man jau kaip toj dainoj- “nekenčiu radijo sočių”- pridėsiu:reklama užkniso juodai :)
    O dėl prezidento rinkimų patylėsiu.. nes vėl išeisiu už komentaro ribų :)

  2. Sandman^KFMF Balandis 19, 2009 2:25 vakare

    1. Tu esi gamintojas ir tam, kad egzistuotum, turi kažką ne tik gaminti, bet ir realizuoti. Vien gamindamas/kurdamas kažkokias paslaugas ir tų gaminių/paslaugų neteikdamas – užsilenksi. :)
    2. Tam, kad realizuoti savo gamybinį rezultatą, apie tave turi žinoti vartotojai.

  3. Sandman^KFMF Balandis 19, 2009 2:30 vakare

    3. Jei tu esi ūkininko lygio “verslininkas” pardavinėjantis mėsą, kiaušinius, makaronus, tai tau gal net užtenka savo prekes stumdyti internetu, turguje ar savo nedidelėje parduotuvėlėje.
    4. Jei tu nori gaminti pvz. automobilius, kompiuterius, tai į gamybą tu turi investuoti labai daug. O tam, kad tas DAUG bent atsipirktu ar net neštu naudą, turi parduoti LABAI daug automobilių arba kompiuterių.
    5. Jei nori parduoti kuo daugiau, tau turgaus arba savo parduotuvės neužtenka. Turi kažkaip vartotojui apie save duoti žinoti (prasideda reklama).
    6. Kadangi tu esi ne vienas toks gudrus, norintis iš kompiuterių gamybos uždirbti pinigus (aišku į jų gamybą, inžinerinius sprendimus, sukišęs didelius pinigus), tai atitinkamai šiuos žingsnius naudoja ir konkurentai.
    7. Jei konkurento prekė, kiek prastesnė, bet apie ją žino visa Europa ir Amerika, tai atitinkamai jis daugiau parduos prekių, negu tu, jei apie tave žinos tik Amerika arba tik Europa.

    P.S. Netyčia ENTER paspaudžiau, tai dėl to per du postus išsiplėčiau. :D

  4. Sandman^KFMF Balandis 19, 2009 2:38 vakare

    Žinoma męs galime visko to išvengti, jei turime tik vieną gamintoją kuris gamina tik vieną prekę ir tik iš jo galime gauti tai, ką jis gamina. Bet taip žaidime atsiranda kita rinkos frazė – monopolis (kad fiksuota ryšį pas mus teikia Teo, nereikia net reklamų per TV ar radija :)). :D Vėl prasideda visokie BET, nuo kurių mums būtu daug blogiau nei nuo reklamos.
    Reklama, kaip tokia tiesiog atsiranda iš konkurencijos. O konkurencija ir “reklama” kaip žinome gudrieji kurmiai, egzistuoja gamtoje (povai savo uodegomis irgi save “reklamuoja” prieš pateles ar tai patinėlius). Jeigu mes imsime neigti ar net paneigsime savo kilmę iš gamtos, tada galėsime lengvai atsisakyti reklamos. Bet kadangi tai neįmanoma, tai ir tenka gyventi su tuo.

  5. ruvi Balandis 19, 2009 3:21 vakare

    Sandman, esi užprogramuotas vartotojas :))

  6. Sandman^KFMF Balandis 19, 2009 4:29 vakare

    :)))
    Na… kaip čia pasakius. Iš manęs tikrai prastas vartotojas. :) Perku tik tai ko man reikia ir kas yra praktiška, o tik po to “stiliova”, arba tik tai ko aš noriu. Reklama manęs nepaveikia. Tiesa poveikis jos yra, bet tik vienos iš reklamos rūšių – supažindinančios su nauju produktu. Manau nė vienas iš čia pasisakančių prieš reklamą, nesėdi internete gamintojų puslapiuose ir neseka ką jie naujo išleidžia (kas irgi reklama gaunasi), kad galėtu pasikeisti mobilų telefoną į funkcionalesnį arba kompiuterį į galingesnį ar geresnį. Tiesiog pamato kažkur, kažką išgirsta ir pradeda tuo domėtis, ieškoti, klausinėtis.
    Pvz. ateina laikas pirkti kažkokį daiktą, tai pirmiausia domiesi “solidžios” įmonės produktais, jei tau kaina įkandama. Jei ne – ieškai alternatyvų.
    Beje, rinkodara ir reklama tai nėra vienas ir tas pats.
    Tiksliau tai du visiškai skirtingi dalykai. Tik reklama yra viena iš rinkodaros sudedamųjų dalių. O ir pati reklama yra tiek informacinė, tiek įvaizdinė. Gal būt dnr norėjo paminėti būtent įvaizdinę reklamą (apple – cool) kaip neigiamą (su kuo pilnai sutinku). Nes jei naikinti visas reklamas, tai reiškia turi išnykti ir visa socialinė reklama (“nevairuok išgėręs”, “nebūk žąsinas – prisisek saugos diržą”, “nemušk vaikų”), bei ta pati informacinė (“nuo šiandiena pokalbiai Tele2 tinkle – tik 1 ct!”)?
    Ir kaip minėjau, aukščiau, būtent konkurencija verčia kurti reklamas ir traukti pirkėja pas save. O jau ne nuo marketingo suktumo ir ne nuo reklamos įtaigumo priklauso, tai, kaip vartotojas priima reklamą. Būtent vartotojo protas arba pasiduoda reklamai, arba ne.

  7. Sandman^KFMF Balandis 19, 2009 4:44 vakare

    Beje, aš čia neginu reklamos vadybininkų (pardavimų vadybininkai NET labai reikalingi, nes tikrai ne technikai aiškintu mano močiutei apie naudojimasį nauju telefonu ar pasakotu apie tai kuo geresnis vienas ar kitas TV) ar pačios rinkodaros.
    Siūlau “pažiūrėti į save iš šalies”. ;) Ir ne per kamera ar garso įrašą. O būtent per vartojimo prizmę. Patys męs ir sukūrėme vartojimą savo poreikiais, reikalavimais. Jei mums to nereikėtu, niekas nieko ir nepardavinėtu ar tuo labiau nereklamuotu.

  8. ruvi Balandis 19, 2009 5:03 vakare

    Aš nesakau, kad tu neteisus:) Aš tik pritariu, kad vartotojiška visuomenė priėjo krachą: tą parodo krizė. Turi keistis visa sistema, nes po eilinio ekonomikos “atgaivinimo” patirsime vis didesnę krizę.. beliks susinaikinti :(

  9. Sandman^KFMF Balandis 19, 2009 8:51 vakare

    O čia nėra ką keisti. :) Nelabai yra į ką galėtume visa tai keisti. Žmonės ne robotai ir kaip ir kiekvienas gyvas organizmas, jie stengiasi kuo geresnes sąlygas sau ir savo aplinkiniams sudaryti. Kaip kiekvienas paukštis neša į savo lizdą bet kokį šapelį, taip ir žmonių nagai į save riesti. :D
    Aišku galėtume visi kaip kokiam “Ekvilibriume” būti bejausmiais kažkokios vieningos sistemos darbuotojais, tik kaži ar kas nors iš mūsų to nori?

  10. ruvi Balandis 19, 2009 8:59 vakare

    O kaip darbas visų labui, ekologija? Ar nemanai, kad per tą nagų riestumą, per šiukšles ir chemines atliekas tuoj neprakvėpuosime? Ar turi kokią atsarginę ekologišką žemę?

  11. Sandman^KFMF Balandis 19, 2009 9:32 vakare

    Toks dalykas kaip darbas visų labui neegzistuoja. Kaip ir kažkokia ekologija ir kiti tušti žodžiai.
    Realiai tai tik šnekame apie ekologijas, darbą visų labui, gerumą ir panašius dalykus, tačiau ištikro tai tik egoistiški postringavimai tam, kad patiems būtu ramiau ir geriau gyventi. Kad tik MUMS būtu geriau arba bent jau MŪSŲ vaikams (nagai į save vistiek riesti, ar ne?). :)
    Norite ekologijos? Nugriaukite elektrines, nenaudokite vaistų, automobilių, patys auginkitės maistą arba jį medžiokite miškuose tam, kad išgyventumėte arba būkite medžiojami stipresnių. Būkite tik eilinis laiptelis maisto piramidėje ir nereikės rūpintis ekologija ir žemės gerove nes jos tiesiog niekas neterš ir gyvenimas tekės “kas stipresnis, tas laimi” principu.
    Kadangi mes pasirinkome evoliucija, technologijų ir medicinos progresą, mes tuo pačiu pasirinkome šiukšles ir teršalus. Nors tai tėra menkniekis, palyginus su tuo, kad žemė nėra guminė, o žmonių tik daugėja ir daugėja kaip parazitų (kokie košmarai, kai žemės drebėjimo metu žūsta 300 žmonių, o kokia tragedija kai jų per metus padaugėja 3 000 000 vnt. atskaičius tuos žuvusius?).
    Be to, asmeniškai aš manau, kad visiškai nebūtina rūpintis ekologija ir panašiais dalykais. Visatoje esančiose planetose egzistuoja tokios sąlygos – radiacija, slėgis, temperatūra, kad mūsų tarša ir miškų kirtimas tai tik uodo įkandimai drambliui. Ateis laikas ir mūsų motina žemelė pati tuo pasirūpins taip pasipurtys nuo parazitų vadinamu žmonėmis, kad visos problemos išsispręs be mūsų “rūpesčiu”. ;)

  12. Ligita Balandis 19, 2009 10:04 vakare

    “…jei naikinti visas reklamas…” – oho, įdomu kas tuomet būtų su žiniasklaida. Jau ir dabar visur pilna užsakomųjų straipsnių, o jei dar atskirą reklamą panaikinti…;/

    Tiesa, gal ir sapnavau, gal ir ne, bet teko girdėt, kad net jei mums atrodo, jog reklama mūsų neveikia, iš tikrųjų ji mus veikia. Pasąmonėj kažkaip užsifiksuoja, pakanka kartą žvilgtelt. Gi reklama – giliai į visuomenę įaugęs, gajus organizmas. Fech, na ir išsireiškiau;D

    Tik nepamanykit, kad alpstu dėl reklamos. Priešingai – tie visur skraidantys reklaminiai lankstinukai mane tuoj pribaigs x))

  13. ruvi Balandis 20, 2009 6:17 ryte

    Sandman, aš patylėsiu- nustebinai :)
    Ligita visiškai teisi- reklama veikia, jei jos ir neklausom sąmoningai. Užtenka pastebėti, kaip reklama veikia mažus vaikus. Taip yra skiepijamas tam tikras požiūris.. ir “auginamas” nemąstantis vartotojas.
    Paskui stebimės, žiūrėdami laidas “kur dingsta pinigai”, kai suaugę žmonės nesupranta, kam jie perka vienus ar kitus daiktus.. tiesiog.. taip praleidžia laiką.. Tai ir yra rinkodaros rezultatai..

  14. Adis Balandis 20, 2009 9:14 ryte

    Reklama yra skirta tinginiams. Tiems, kurie tingi nagrinėtis, lyginti ir t.t. Va, pasako, kad “Ariel” – geriausi, o “Rex” – pigiausi, tai ir perka pasirinktinai pagal įsivaizduojamą rodiklį, matytą per TV.

    Aš irgi tingiu, bo katalogų nėra, o parduotuvėse visada stengiuosi užtrukti kuo trumpiau. Bet ignoruoju reklamas, ir randomiškai rotuoju perkamų produktų gamintoją, įsidėmėdamas tuos, kurie labiausiai nuvilia, kad kitąkart išbraukti iš parinkčių aibės :)

  15. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 10:12 ryte

    Mes visi žinome (juk esame pasąmonės reklamos aukos?), kad pvz. “Panasonic” yra/turėtu būti geros techninės produkcijos gamintojas. O va koks nors “Panasonix” ar “Xpoint” tai pasitikėjimo nekelia (kažkas iš mūsų gal iš principo perka tik “Xpoint” buitinę techniką?), nebent aišku reikia kažko nereikšmingo ir vienkartinio.
    Bet ar tai yra blogis, kad aš perku Panasonic/Samsung techniką nes žinau, kad tokios kompanijos neleidžia vienkartiniu produktų? Kompanijos, kurios gali skirti lėšų savo produktų reklamai ir apie kurias žino nemažai ir nemažai jomis pasitiki vien dėl to, kad ji kuria solidžios įmonės įvaizdį?
    Gerai prekei nereikia reklamos? Bet tokios kompanijos nuėjo kryžiaus kelius (ir reklamavosi ir smuko ir vėl kėlėsi), kad tai pasiekti kad žmonės galėtu jomis pasitikėt vien tik žinodami kompanijos vardą (Denon, Onkyo). Bet dažniausia tokia GERA prekė ir kainuoja išskirtinai GERAI. Nes jei neleidi pinigų reklamai, tai vadinasi parduodi mažesniam ratui pirkėju. Tam, kad pagaminti apsimokėtu – reiškia parduodi brangiau.
    Ir galiausia prieiname prie to pačio dalyko – reklamos, kompanijos vardo, jos įvaizdžio. Arba kitaip – rinkodaros.

    Beje, pastebėjau loginę klaidą dėstomame straipsnyje.
    Cituoju: Ar nebūtų geriau, jei gamintojai nesistengtų mums sukurti visų skonius ir galimybes atitinkančias prekių linijas? Jei visuomet gautume aukščiausios kokybės ir galimybių, o ne “supaprastintas”, “apkarpytas” prekes ir paslaugas už mums tinkamą kainą?
    Nejaugi mes pasiruošę mokėti 10 kartu daugiau už televizorių kuris įrašinėja vaizdą, rodo 1000000 kanalų (komplekte įeina palydovinė TV), turi 5 metrų skersmens LED ekraną? Čia tam, kad karts nuo karto, galėtum tiesiog pažiūrėti kokį kiną? O gal kam nors universalios mašinos – džipo, kuris turi V12 variklį, ryja benzino kaip traukinys, bet pravažiuoja tiek mieste, tiek bekelėje? Universali, viskam tinkanti mašina. Klausimas, kiek resursu kainuotu tokius TV ar mašinas gaminti ir jei kiekviena šeima juos pirktu? Kertamės su gamtos saugojimu tokiu atveju. Turbūt dar labiau nei šiandiena esantiems 10 skirtingu auto gamintojų ir dydžiu teliku.

  16. DNR Balandis 20, 2009 10:19 ryte

    Rašydamas apie aukščiausios kokybės ir galimybių prekes turėjau omeny tai, kad nebebūtų tų tarpinių gaminių, kurios atsirado tik dėl rinkodaros. Maksimalios galimybės – tai neapkarpytas funkcionalumas ir taip toliau, o ne maksimaliai didelis automobilis ar televizorius.

  17. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 10:29 ryte

    Ruvi:
    O pinigai skirti tam, kad tu juos dėtum į puodą? Juk žmonės dirba ne tam, kad galėtu tik pavalgyti ir susimokėti už komunalinius mokesčius.
    Žinoma, yra bereikalingu pirkinių, bet čia tas aktualiau vakarų visuomenėje, o ne LTU.
    Nežiūriu televizoriaus, tai nežinau ką ten rodo per tuos “kur dingstančius pinigus”. Bet kai žmonės uždirbtus pinigus išleidžia būtinam maistui ir rūbams, o už likusius kelis litus, vieną ar du kartus per savaitę nusiperka traškučių ar saldainių dėžutę, tai nemanau, kad jie išlaidauja vien dėl to, kad juos paveikė reklama. :)

  18. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 10:31 ryte

    DNR:
    Labai abstrakčiai skamba tas funkcionalumo apibūdinimas. Taip suprantu, kad eePC yra apkarpytas funkcionalumo prasme nešiojamas kompas? Ar gal yra koks konkretesnis pvz?

  19. ruvi Balandis 20, 2009 10:50 ryte

    Sandman, tu labai pagrįstai išdėstei savo nuomonę ir aš nieko tau nenoriu įrodyti. Tik pabandyk kartais pamatyti ne tik pasekmes, bet ir priežastis.
    Dėl pinigų dėjimo į puodą reiks pagalvoti:) Dar įkojinę galima:)

  20. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 11:00 ryte

    Mano nuomone, vartojimo priežastis tikrai ne pardavėjų noras parduoti, o būtent žmonių noras turėti tą ar aną daiktą už jam priimtina kainą (yra paklausa – atsiras ir pasiūla). :)
    Čia IKI RINKODAROS ATSIRADIMO, buvo manoma, kad parduoti galima bet kokį mėšlą, pasinaudojant GERA reklama. :D

  21. DNR Balandis 20, 2009 11:07 ryte

    Tarkime man reikia mobiliojo telefono. Tarkime neturiu daug pinigų, todėl pasirenku pigesnį modelį (beje visos jo dalys gali būti ir tos pačios, kaip brangesniame), kurio funkcijos apribotos tam, kad jis nekonkuruotų su to paties gamintojo brangesniu gaminiu. Be to, net jei ir galiu skirti daiktui maksimalią sumą, vistiek negausiu maksimaliai gero daikto (nes jis įmonėje gal jau ir sukurtas, bet į rinką jo išleisti neapsimoka, nes parduotuvėse dar pilna senesnių prekių, kurios visai gerai parduodamos).

    Čia yra dvi problemos.
    Pirma:
    Nors didelis prekių asortimentas yra gerai, tačiau jis paprastai kuriamas atsižvelgiant į žmonių finansines galimybes, o ne poreikius (juk dažnai perkame atsižvelgdami į kainą, o ne tik į savo poreikį).
    Antra:
    Kurėjai retai kada į rinką gali išleisti naujausių, pažangiausių gaminių, nes taip jie tiesiog nukonkuruos jau parduodamas prekes. Būtent dėl to, mano nuomone (tai patikrinti išties sudėtinga), kapitalizmas daugeliu atveju ne skatina, o stabdo progresą.

  22. ruvi Balandis 20, 2009 11:14 ryte

    Esmė dar ir tame, kad tikslas yra pelnas, o ne kokybė. Todėl visada yra rizika ir už didelius pinigus, ir žinomos firmos nusipirkti nekokybišką prekę. Pačiai tai teko patirti.. Todėl man niekas neįrodys, kad gamintojas rūpinasi, kad aš nusipirkčiau kokybišką prekę. Gamintojas savo prekę nori realizuoti, ir tiek. Nevardinsiu tų garsių (ar save išgarsinusių) firmų..

  23. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 11:36 ryte

    Jei kalbant apie telefoną – tai taip, korpusas jo yra toks pats kaip ir brangesniojo, bet va žiūrėk viduje ant irgi tokios pačios plokštės nėra įlituotos schemos atsakingos už 3G ryšį, arba BT modulis taip pat tik tuščia vieta. Tenka matyti daug motininių plokščių kurios kaip ir tokios pačios fiziškai, bet komponentu ant pigesnių nėra (RAID kontrolerio nėra (tik vieta jam ilituoti), taip pat ir VGA lizdas neįlituotas, atitinkamai ir VGA chipo nėra). Dėl to ta plokštė kainuoja jau nebe 200 litų, o tik 130.
    Gamybos metu “nedadėti” funkcijų nesudėtinga, bet gamybos kaštus tai sumažina.
    Kas dėl prekių skirtumo, tai dabar suprantu ką nori pasakyti. Kad gamintojas gali tiesiog dirbtinai stabdyti naujų, pažangesnių ir pigesnių prekių įvedimą į rinką tam, kad galėtu išparduoti senas užsilikusias po gamybos. Tačiau čia yra vienas didelis BET. Tai konkurentai. Kurie bet kokia kaina nori tave, kaip pirkėją su pinigais persivilioti pas save su savo pasiūlymu.
    Žinoma nekalbame apie monopolija, kuri skaitosi neigiamas dalykas rinkoje. Vat jau monopolininkas galėtu dirbtinai stabdyti prekių išleidimą į rinką. Gi konkuruodamas jei nors kiek užsnūsi ant laurų – krisi iškarto (tau tikrai žinomas pvz. su 3dfx – galvojo, kad yra vieninteliai ir nepakartojami, kūrė brangius produktus, kuriuos keitė labai retai, bet dar brangesniais produktais, kol galiausia bankrutavo).

    P.S. Čia neminiu programinės įrangos produktų, kurie dažnai būna pagaminti kaip vientisas modulis, tačiau pagal licencijavimą galima naudotis tik tam tikrais moduliais (moki mažiau, neaktyvios tokios ir tokios funkcijos). Net Windows OS versijos skiriasi panašiais principais.

  24. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 11:46 ryte

    ruvi:
    Taip, gamintojas rūpinasi tik savimi ir to niekas čia nenuginčija ir net nebando to daryti. Tu juk irgi nesirūpini, kad gamintojas gautu kuo daugiau pinigų už tave tenkinančia prekę. Tu ieškai kur pigiau ir kuo geriau. :) Gamintojas turi kažkokius kokybės standartus, pagal kuriuos gamina ir įvertina kažkokius produktus.
    Jei prekė nekokybiška, neatitinka keliamų jai reikalavimu, bet kažkokiu būdu patenka į rinka (visi męs esame žmonės ir pasitaiko klaidų), tu ją gali gražinti gamintojui ir atsiimti savo pinigus.

  25. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 11:53 ryte

    Tiesa, pridedu tai, ką pamenu iš senų gerų laikų. :D
    Pelnas tai pirmiausias prioritetas.
    Tik antroje vietoje yra rūpinimasis klientu. Jei neturėsi pelno, negalėsi rūpintis savimi. O jei negalėsi rūpintis savimi, tai nepasirūpinsi nei artimaisiais, nei tuo labiau kažkokiais klientais. :D
    Čia daugiau gyvenimo mokykla. :)))

  26. ruvi Balandis 20, 2009 12:03 vakare

    Tik nereikia apie prekių grąžinimą: kryžiaus kelius kartais tenka praeiti.. ir gan dažnai.. Neperku aš nieko, ko man nereikia, todėl kartais pikta, kai nusiperki šlamštą, kartais ir ilgai taupęs.. Ar tau teko girdėti tokią sąvoką- perprodukcija, kurią bet kuria kaina siekiama realizuoti? Ar žinai, kad yra firmų(jei jas taip galima pavadinti), kurios nuolat gamina šlamštą, keisdamos pavadinimus? Ir kartais nepigų šlamštą, gausiai reklamuojamą.
    Sandman, tu galvok kaip galvojęs- tai tavo nuomonė. Aš turiu savo ir man tikrai rūpi ir ateitis, ir ekologija, ir tai, ar mes išeisime iš šitos krizės. Juk tai ne tik finansinė, tai santvarkos, ekonominės sistemos krizė. Yra labai daug švietėjiškų filmų apie tai- pasmalsauk..

  27. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 1:15 vakare

    Norėčiau išgirsti apie kokias firmas eina kalba?

  28. ruvi Balandis 20, 2009 1:20 vakare

    Sandman, esi labai geras žmogus ir tiki viskuo, ką tau sako žiniasklaida ar moko dėstytojai. Pasaulis keičiasi, patikėk. Ir visi mes pamatysime naują santvarką, nes senoji atgyveno.
    Duok dieve, kad be karų.. Nes gaminamus neįtikėtinais kiekiais ginklus gali tekti suvartoti.. kai neįstengsime maisto, pramoninių ir kitokių prekių vartoti.

  29. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 1:36 vakare

    Man atrodo, kad mes kalbame skirtingomis kalbomis. :)
    Aš dar kartą kartoju, neskaitau aš jokių laikraščių, ar apskritai periodikos, nežiūriu televizoriaus išviso. Turiu sričių kurios mane traukia ir domiuosi ta linkme, kuri man įdomi.
    O, santvarka ši tikrai neatgyveno (nėra kur atgyventi, nes bet kokia santvarka jau yra dugnas). Tiesiog tai geriausia santvarka iš visų blogiausiu. Ir tai žino kiekvienas dar nuo antikos laikų. :) Be to, kad ir kokia ši santvarka, ji pastoviai keičiasi (kaip ir viskas gyvenime).

  30. Adis Balandis 20, 2009 4:57 vakare

    “Jei preke nekokybiska, neatitinka keliamu jai reikalavimu, bet kazkokiu budu patenka i rinka (visi mes esame zmones ir pasitaiko klaidu), tu ja gali grazinti gamintojui ir atsiimti savo pinigus.”

    Cia yra beveik kultine fraze :)

    Rekomenduoju pasiskaityti berods Vidmanto Nuolaidos (nulis.lt) tinklarascio irasa apie tai, kaip jam sekesi atgauti pinigus uz neisijungianti laptopa (telefone nepatogu narsyti, tai atsiprasau, tiesiogines nuorodos nepateiksiu).

    Nezinau kaip (istatymiskai dabar) yra LT, bet bent jau JAV ir Kanadoje, nusipirkes preke, per keleta savaiciu gali ja grazinti ir atgauti visus pinigus, motyvuodamas vien tuo, kad ji nepateisino tavo lukesciu (zinoma, pirkima liudijancius dokumentus reikia pateikti, ir preke turi buti tokiame paciame stovyje, kokiame buvo igyta). Ne tai, kad brokuota, bet na, tiesiog tau nepatiko, ir viskas. Ir pinigus atgausi.

    Aisku, buvo ten kuriozu, kai pries Pasaulio Futbolo Cempionata masiskai pirko televizorius su ekranu per visa kambario siena, o po to masiskai grazino, bet viskas vyko absoliuciai teisetai.

    Nesitikiu, kad tai artimiausia desimtmeti isigaliotu Lietuvoje – pagrinde del mentaliteto ir panasiu dalyku, kai kas antras stengtusi ne pasinaudoti savo teisemis, o tiesiog banaliai “susiveikti baslios na chaliavu”. Bet negi tie garantininkai susiduria su tiek sukciu, kad taip sunkiai ismoka pinigus netgi akivaizdaus broko atveju?

  31. Sandman^KFMF Balandis 20, 2009 5:54 vakare

    Adis:
    Aš negaliu kalbėti apie situacija kituose garantiniuose skyriuose ar tuo labiau įmonėse, bet man, kiek tenka dirbti su tiekėjais, garantinės prekės priimamos be jokių kaprizų. Tiesa ir pardavimai, ten kur aš dirbu, nėra kosminiai, tačiau jokių problemų nebuvo nei su Servicenet (HP, Lexmark ir daugiau produkcijos garantiniai skyriai), nei su Samsung garantiniais. O prekių tikrai ne vieną teko vežti į garantinius ir po garantinius remontus. Tiek mūsų parduotas, tiek tiesiog mūsų klientų sugedusias. Meistrai net paskambina ir patys prašo, kad bent pirkimo čekiuką ar faktūros kopiją kur nors paieškotume bei atsiūstume e-paštu, nes prekė garantinė (LCD monitoriaus garantija 3 metai, pirktas senai, tai dokumentai jau velniai žino kur nukeliavę), o be dokumento negalės nemokamai sutvarkyti. Nors ir remonto kaina ten gal koks 100 litų.
    O Lietuvoje ne maisto prekes grąžina atrodo per 14 dienų (batų kalne yra prie kasų didelėmis raidėmis taip užrašyta. Su sąlyga aišku, kad batai nenešioti. :) Ir šiaip teko paklausyti, kaip žmonės nusipirkę iš Drogo kinietišką lankelį plaukams, už 1.59 lt, nešą jį atgal ir atsiima pinigus, nes jis jiems nepatiko. :) Užpildo prašymo formą, pasirašo vedėja, kasininkė, pirkėjas ir jam grąžinami 1,59 lt. Ir čia užtikrinu – ne bajeris.
    Pats asmeniškai su garantiniu taip pat esu susidūręs kokius 3-4 kartus. Viskas praėjo sklandžiai, žinoma užtruko kai kada, bet dar ir šiandiena turiu suremontuota AtA Fortake pirkta Seagate HDD (jam garantija 5 metai, o jis sugedo, po gal 4) bei BMS pirktą tam diskui Q-tec išorinę dėžutę, kurios maitinimas tiesiog nustojo veikti.
    Kaip sakiau – negaliu kalbėti už visas situacijas, bet ar tavo tas blogeris kreipėsi pvz. į čia:
    http://www.vartotojoteises.lt

  32. DNR Balandis 20, 2009 7:25 vakare

    Na įdomi diskusija gavos. Manau, visos pusės daugiau mažiau teisios. Tačiau jei yra taip, kaip dabar, dar nereiškia, kad taip ir turi būti. Deja, ši santvarka realiai naudinga tik nedidelei daliai žmonių, o kita tuo tarpu mažų mažiausiai turi visą gyvenimą rūpintis savo išgyvenimu arba dar blogiau – badauti. Tad, Cyrax, pritariu tavo išsakytai frazei “nes bet kokia santvarka jau yra dugnas” ir tiesiog skatinu pamąstyti apie kitokį gyvenimą. Dabartinė santvarka turi ir privalumų, pats jais naudojuos, tačiau tikrai galima siekti tobuliau ir manau jei ne mes, tai mūsų vaikai, anūkai, ar proanūkiai to pasieks.

  33. ruvi Balandis 20, 2009 8:52 vakare

    O man tavo rašinys labai patiko. Labai smagu, kad yra taip mąstančių žmonių. Yra šansų, kad jų bus vis daugiau- tada ir pasikeisim. Labai teisingai pasakei- visada reikia pradėti kiekvienam nuo savęs ir pasaulis pasikeis. Kitaip ir būti negali, nes esam sukurti eiti į priekį:)

  34. ruvi Balandis 24, 2009 6:24 ryte

    Man rodos, diskusija iš esmės ir neįvyko- diskutavom ne apie esminius dalykus.. Tam, kad suprasti, apie ką tu rašai, reikia bent jau pažiūrėti tą dokumentinį filmą:) Beje, labai puikiai išdėstei pagrindinę mintį, bet kad susidaryti nuomonę šituo klausimu, filmą pažiūrėti būtina :)..

  35. DNR Balandis 24, 2009 7:00 ryte

    Taip

  36. ruvi Balandis 24, 2009 7:17 ryte

    Kelią įveikia einantis :) Einančių- vienetai.. dauguma- stovinčių prie kelio ir šaukiančių einančiam, kaip gera stovėti :)

  37. Sandman^KFMF Balandis 24, 2009 9:49 ryte

    ruvi:
    Nepradėkime kiekvienas skleisti savo ideologijos, OK? Kiekvienas iš čia esančių yra savaip teisūs, turi savo nuomones ir jas išsako. Bet kad vieni būtu lygesni už kitus – taip nėra. Ar kai kam gal yra kitaip?
    O tavo patosinis tonas apie tai, kaip tu ir dar kiti išrinktieji einate TIKRUOJU keliu, o kiti tik stovį klystkeliuose, žinok pagarbos nesukelia. Priešingai – iššaukia antipatiją ir neigimą.
    Toks jausmas, kad tu gyveni neteršdama gamtos, kaip tikras gėlių vaikas. O visi kiti tik ir stengiasi ta gamtą teršti ir naikinti gamindami-pirkdami.

    P.S. Konspiracinių filmų yra kalnai skirtų visokioms temom. Kodėl tavo filmų tiesa turi būti teisingesnė už mano nuomonę/tiesą? Vien dėl to, kad tavo filmai priklauso TIKRAJAM keliui?

  38. ruvi Balandis 24, 2009 10:15 ryte

    Tu teisus, Sandman:) Nebūk toks piktas ir nepriimk visko asmeniškai.. Gero savaitgalio !

  39. DNR Balandis 24, 2009 11:34 ryte

    Ir išties, eikit visi pailsėti:) Juk savaitgalis, šilta.

  40. Sandman^KFMF Balandis 24, 2009 11:45 ryte

    Čia toli gražu ne piktumas. :) Tiesiog pastebėjimas.

  41. ariele Rugpjūtis 14, 2009 2:50 vakare

    “Ar nebūtų geriau, jei pardavėjai ne besąlygiškai girtų savo produktus, o supažindintų su objektyviais jų privalumais ir trūkumais?” – būtų fantastika :) tik gamintojų yra tiek daug, kad prospektus su objetyvia informacija ir pan. vistiek tektų leisti ir tai vistiek yra rinkodara:) Žmonių mąstymo trūkumai turbūt daugelyje atveju ir padarė būtent tokią sistema, kokia ji dabar yra… bet juk einame link to, kad viskas personalizuojasi… asmeniškėja.. gausi tik tai, ką nori gauti į savo pašto dėžutę… reikalingą informaciją…
    Beje, apie asmeniškumus, ar je jūs ansčiau dalyvaudavote “asmeniškai” grupėje?:)

  42. dnr Rugpjūtis 16, 2009 6:31 ryte

    Na ne, nedalyvavau :) Aišku, dėl rinkodaros trūkumų mes patys. Tikiuosi tai pakeisime paprasčiausiai ignoruodami rinkodarą. Aišku, jie atras gudresnių būtų įsiteikti :)

  43. ..tykiai » “..tykiai.lt” katalogas Vasaris 26, 2010 3:46 vakare

    [...] mane 2009 01 02 SĮ “Susisiekimo paslaugos” atsako į aktualius klausimus 2009 02 11 Velniop rinkodarą! 2009 04 19 Be moralų, tik faktai 2009 06 07 Kaip pačiam apsikirpti plikai 2009 08 [...]

Komentuok: