Sau 18

Apie “žvaigždes”

Tema: Pamąstymai. Įrašyta Autorius - dnr

Panorau parašyti apie žvaigždes. Ne, ne apie tas, kur danguje, o apie tas, kurias aprašinėja kas antras žurnalas, rodo televizijos. Televizijos savo noru jau senokai nežiūriu, o įvairius žurnalus, tokius kaip “Panelė”, “Žmonės”, vis dar paskaitau. Priežastis paprasta: tokios spaudos negaila aptaškyti riebalais valgant. Ir štai jau kelintą kartą ant tų pačių “Žmonių” viršelio matau žmogų, kurio visiškai nežinau. Visa laimė, kad atsivertus žurnalą visada galima pasitikslinti, kas per “žvaigždė” čia yra. Peršasi mintis: kaip niekam nežinomi žmonės tampa žvaigždėmis?

Pastebėjau, kad “žvaigždėmis” visų pirma tampa žmonės, nors kelias dienas pabuvę televizoriaus ekrane. Tuo galima paaiškinti ir tokį didelį realybės šou populiarumą ir norinčiųjų į juos patekti skaičių. Juk viskas taip aišku: pasikankinai kelis mėnesius (kartais ir dienas, jei prameta greičiau), ir tavimi jau visi domisi, žurnalistai kviečia pakalbinti. Gerai, jei tuomet turi apie ką kalbėti. Beje apie žurnalus: manau, būtent jie vėliau tas “žvaigždes” ir iškelia. Juk reikia apie kažką rašyti. Taip ir turime kalną “žvaigždžių”, kurios iš tiesų kaip ir nieko įdomaus ar visuomenei naudingo nenuveikė.

Pavyzdžiui, daug kam žinoma grupės “69 danguje” narė Goda Sabutytė. Iš pradžių ji buvo eilinė grupės, skirtos pagyvenusiems vyrams ir paaugliams linksminti, narė. Dabar ji tikra “žvaigždė”. Netikite? Pats skaičiau tuose pačiuose “Žmonėse”. Ir kodėl? Kad pateko tarp nuobodžiausių “Olialia” merginų ir jos užpakaliu kalendoriaus reklamoje dabar gali pasigerėti kiekvienas šaltoje Vilniaus stotelėje laukiantis pilietis? O gal todėl, kad tapo Lietuvos herojaus Šarūno drauge? Deja, skaityti visiškai nebuvo apie ką. Gal aišku ir gerai, kad mergina nesistengia atrodyti protingesnė, nei yra.

Dar viena “žvaigždė”, kurią aptikau “Panelės” viršelyje – Oksana Zlatkovaitė. Čia ta pati, kuri dirbo policijoje ir tuomet minėjo visiškai nesiekianti žinomumo, o su visiems žinomu Mantu susidomėjo visai netyčia. Ir štai, vėlgi, visai netyčia, minėtas Mantas atrado jos neįtikėtinus sugebėjimus ir paskyrė grupės “69 Danguje” vadybininke. Aišku, policijoje dirbti nebereikia, o populiarumas taip pat jau visai nebetrukdo. Gaila tik, kad su Mantu santykiai taip ir nesusiklostė. Kita vertus vadovo sugebėjimams galima pavydėti: dabar jis dirba jau su trejomis “buvusiomis”.

Dar viena, jau iš seniau žinoma “žvaigždė” – Agnė Jagelavičiūtė. Kas atsimena, ką ji naudingo, įdomaus nuveikė? Pamenu, kad prieš kokį tuziną metų ji dalyvavo pirmojoje lietuviškoje nieko neveikimo realybės šou “Akvariumas”. Ten ji nieko neveikė, dar daug ir galsiai kalbėjo. Po to buvo TV3 neaišku nuo ko gelbėtoja. Tačiau žurnalistų dėmesiu Agnė niekuomet nesiskundė: jie visuomet domisi, kaip Agnė rengiasi, su kuom bendrauja, ką veikia. Net kai Agnė geriems metams dingo iš viešojo gyvenimo, “Žmonės” vėl išspausdino ją ant viršelio ir pakalbino apie nieką. Ne, nieko neturiu prieš Agnę. Ji ir pati pabrėžė, kad nieko įdomaus nenuveikė ir pati nesupranta, kodėl vis dar yra tokia įdomi žiniasklaidai.

Tie patys “Žmonės” iškelia ir kitų niekam nežinomų “žvaigždžių”. Pavyzdžiui neaišku ko verslininką Kęstutį Verslovą. Taip, čia tas pats, su kuriuo kažkada besilinksmindamas susikibo Egis iš SEL ir dėl to gavo viešųjų darbų su seneliais. Na taip, Verslovo pavardė su verslu susijusi, tačiau ar dėl to reikia apie jį rašyti kiekviename “Žmonių” numeryje. Iš straipsnių matyti, kad Verslovas turi pinigų ir mėgsta prabangą ir vakarėlius. Tačiau, Kęstuti, jei jau tiek esate pasiekęs, gal galėtumėte su skaitytojais pasidalinti, kaip tai pasiekti visiems? Juk tikrai nepasiekėte to visiškai vienas, be niekeno pagalbos.

Dar viena panašios kilmės “žvaigždė” – verslininkas Marius Gelažnikas. Kokiu verslu jis užsiima taip pat neaišku. Tačiau visi žino, kaip jis sugeba siausti išgėręs. Įspūdį sudaro ir “žvaigždės” pasakojimai, kaip jis buvo tiek persisportavęs, kad turėjo pats savo kojomis atvykti į reanimaciją.
Taigi, jei tik domėsimės “žvaigždėmis”, jų atsiras vis daugiau ir daugiau, o žurnalistai vis ras ką apie jas parašyti. O jei neras, tai sugalvos. Juk kaip malonu atsiversti žurnalą ir sužinoti: kad dainininkas Ruslanas Kirilkinas jau gyvena su daugu iš Suomijos Jarmo Skonu, kad Audrius Giržadas įsigijo naujus akinius, ar kad “griežtoji” žurnalistė Rūta Janutienė (buvusioji Grinevičiūtė) pagaliau pasirodė viešumoje su naujuoju sutuoktiniu operos solistu Algirdu Janutu.

Kita vertus, tuose pačiuose “Žmonėse” skaičiau įdomų pafilosofavimą su Andriumi Mamontovu. Jokių klausimų apie Andriaus šeimą, santykius. Tiesiog konkretūs klausimai ir atsakymai apie darbą, pasiekimus, požiūrį į tai. Gaila, kad interviu apimtis – vos puslapis. Kita vertus, standartiniam skaitytojui tokie atsakymai gali pasirodyti neįdomus, o pats pašnekovas – pasikėlęs ir nuobodus. Taigi, kaip ir nėra ko piktintis: kokie esame, tokias “žvaigždes” ir turime.

Neseniai išgirdau nuomonę, kad vienu metu, grodamas vienoje grupėje (kas skaito šį puslapį, žino, kokioje), ir aš buvau sužvaigždėjęs. Na taip, labai malonu koncertuoti su grupe, kuri turi nemažai gerbėjų. Tuomet jautiesi, kad tavo pastangos nenueina veltui. Tačiau tai niekada nebuvo mano nuopelnas (na, nebent nedidelis). Todėl kažin, ar norėčiau, kad visi mane pažinotų kaip tos grupės būgnininką. Net nežinau, ar man būtų malonu, kad mane atpažintų kaip dabartinės grupės “Dzjavalas” narį. Nes galbūt aplinkiniai mane matytų tik tokį, koks būnu mūsų klipuose. Kita vertus, malonu, kai kas nors išklauso ar perskaito tuomet, kai turiu ką pasakyti bei paklauso tuomet, kai ką įgroju ar sukuriu.

Komentarų - 36

Komentarų - 36

  1. Sandman^KFMF Sausis 18, 2009 5:50 vakare

    Šiaip tokie pseudoverslininkai, tokio tipo žurnaluose ir laikraščiuose tiesiog užsako straipsnius. Taip sakant daro PR’a. O kadangi užsakymų nebūna per daug, tai žurnaliūgoms tenka ir patiems suktis, kad tik parašyti apie bet ką. Svarbu, kad žurnalo puslapiai būtu netušti ir žmonės už tuos “vertingus” žurnalus mokėtu šlamančius. :)

    P.S. Kadangi Chrome taiso lietuvių kalbos klaidas komentaruose ir visur kur rašau, tai pradėjau rašyti lietuviškais rašmenimis. :D

  2. Laura Sausis 18, 2009 11:17 vakare

    Kokios ten būtų ar nebūtų tos žvaigždės, juk visuomet perskaitai tą žurnalą. Žinau, kad neperki pats, bet tas, kas perka, tai daro turbūt dėl to, kad įdomu pažiūrinėti žinomų ir pirmą kartą matomų žvaigždžių nuotraukas.

    Aš neskaitau tų žurnalų, nežiūriu specialiai laidų apie įžymybes. Bet gavusi į rankas tokį skaitalą visą perverčiu. Ir laidą pasižiūriu. Įdomu vistik, kaip, kas ir kodėl. Pasirodo, reikia tokios informacijos kiekvienam. Todėl ir rašo žurnalistai, todėl ir matai tu iš niekur ištrauktas įžymybes ant viršelio.

  3. Sandman^KFMF Sausis 18, 2009 11:42 vakare

    Šiaip tai čia kalbama apie tai, kad tos “žvaigždės” yra tiesiog sukurtos dirbtinai. Kad apie jas parašo ir visi ima mastyti, kad va, šitie žmonės yra KAŽKOKIE. Nors realiai tai kartais tas žmogus apie kurį rašoma yra mažiau nei 0. :)

  4. dnr Sausis 19, 2009 8:07 ryte

    Nesiginu, man kartais irgi įdomu paskaityti apie įžymybes, bet tik iki tam tikro lygio: netoleruoju, kai lendama į jų privatų gyvenimą. Kita vertus, pirkdamas tokį žurnalą tikiesi paskaityti apie iš tiesų įdomius žmones, o dažnai randi interviu su visokiomis neaiškiomis vienadienėmis “žvaigždėmis”.

  5. Lakšmi Sausis 20, 2009 8:27 ryte

    Įdomūs pamąstymai. Pirmiausia, prisiminkime, kas gi yra žiniasklaida. Pagrindinė jos funkcija- visuomenės nuomonės formavimas. Pabrėžiu- ne informavimas, o formavimas.
    Ir nuo antikinių laikų liaudį maitino kuo? Teisingai- duona ir žaidimais. Kad tik nemąstytų, o žaistų jiems pametamus žaidimus.. Žaidžiam iki šiol nemąstydami ir savo smegenis užkišdami visokiais niekais..
    Mano požiūris į “žvaigždes”- tai visuomenės klounai.
    Labai tikslus Tavo pastebėjimas apie A.Mamontovą- tikri Kūrėjai ( jų turim tikrai nemažai)- “nesipiarina”- jiems to tiesiog nereikia.. Beje, jei atidžiau pažiūrėsi, nė vienas talentingas žmogus neieško dėmesio, jis tiesiog dirba savo mėgiamą darbą..
    O noras būti dėmesio centre- manau, dar ir asmenybinės nepilnavertiškumo problemos..
    Nieko nenoriu įžeisti- tai tik mano nuomonė, nieko asmeniško…
    Žvaigždės danguje:)

  6. nesamone Sausis 20, 2009 1:40 vakare

    kokio nepilnavertiskumo problemos? nereikia daryti psichologijos seancų, kai nelabai yra žinių apie tai. tie, kurie patys kelia save i žvaigždes – tai daro dėl pinigų ir jie labai savim pasitiki. o tie kas jauciasi nepilnaverčiais – sedi tamsiuose kambariuose, neatsitraukia nuo savo kompų ir nesusiranda antros puses ir pan. va cia yra kompleksai ir problemos.

  7. .... Sausis 20, 2009 1:45 vakare

    buti demesio centre nera blogai:)jeigu ka:)daug blogiau yra kai niekas nekreipia demesio:)

  8. Negirdėti dalykai:) Sausis 20, 2009 2:28 vakare

    “Ir nuo antikinių laikų liaudį maitino kuo? Teisingai- duona ir žaidimais”. “Mano požiūris į “žvaigždes”- tai visuomenės klounai.” Ar tikrai lakšmi? Kai kurie net ir to nepasiekia. Gal nereikia visų išdergti? Juk ir kitus darbus dirbantys žmonės ne visada puikiai atlieka savo darbą, ar ne? Tai ką jie jau klounai? Tu lakšmi ar idealiai dirbi savo darbus? :) taigi ir mūsų žvaigždės – ne idealai, bet nereikia ant visų varyti:)O tie antikiniai laikai smagiai nuskambėjo:) prieš antikinius laikus buvo kitaip:))))))))))))))

  9. dnr Sausis 20, 2009 3:09 vakare

    Įsiterpsiu:) Atsiprašau, bet nemanau kad reikia labai didelių gabumų pasiekti populiarumo. Tai įrodo tos pačios žurnalinės “žvaigždės”. To atsikanda ir kiekvienas buvęs kokio nors realybės šou dalyvis. Ši šlovė ir dėmesys yra labai trumpalaikiai ir juos pavyksta išlaikyti nebent jei ir toliau užsiimi aktyvia veikla, kurią visi pastebi ir tai įrodo, kad iš tiesų kažką gali. Beje, šiame įraše aš rašiau apie “žvaigždes” kabutėse, o ne apie tikrasias. Deja, apie pastarasias tie patys žurnalai parašo gerokai rečiau. Ir nebūtina sėdėti tamsiame kambaryje. Galima veikti tai, ką nori ir moki geriausiai, o žmonės tai patys pastebės. O ne siekti populiarumo bet kokia kaina. Nors, tai kiekvieno žmogaus pasirinkimo laisvė. Dar: beje o kas blogo, jei į tave niekas nekreipia dėmesio, jei to ir nenori?

  10. blogai Sausis 20, 2009 3:14 vakare

    kai nenori – tai viskas ok, bet va kai zinau zmoniu, kurie nori, kad i juos kreiptu demesi, stengiasi save “prakisti”, bet blemba, nesigauna….:) kas tada?

  11. dnr Sausis 20, 2009 3:25 vakare

    Ooo, net įdomu pasidarė. Ir kuo tie žmonės užsiima?

  12. Lakšmi Sausis 20, 2009 3:40 vakare

    Rodos, čia nėra cenzūros, visi laisvai pasisako:)
    Labai puiku, kad visi turi ir reiškia savo nuomonę. Aš irgi savąją pasisakiau- ar tame yra koks kriminalas?
    Nereikia pykti.. aš tikrai nesiekiu, kad kažkas turėtų mano nuomonę.
    “nesąmone”, “negirgėti dalykai”- nesinervinkit taip:) Ar Jūs norite, kad turėčiau Jūsų nuomonę?

  13. Negirdėti dalykai:) Sausis 20, 2009 4:22 vakare

    ne tavo nuomonę, o tiesiog nereikia dergti žmonių ir vadinti jų klounais tol – kol nepadarei už juos ko nors geriau. Kažkas tavo manymu blogai dainuoja? sudainuok geriau:) kažkas blogai šoka? sušok geriau:) kažkas blogai gamina maistą? pagamink geriau ir t.t.:) kol to nepadarei – nevadink žmonių klounais.
    P.S kam ta cenzūra? nebent tau, nesipravardžiuok:)

  14. Lakšmi Sausis 20, 2009 4:50 vakare

    Taip, “negirdėti dalykai”- visi Jūs teisūs..
    Beje, klounas- ne keiksmažodis.. Yra dar pajacai:)

  15. Negirdėti dalykai:) Sausis 20, 2009 4:55 vakare

    net ir klounu būti reikia sugebėjimų, kaip nekeista:)tai netgi specialybė:) iš kokios pusės bepažiūrėsi:) ir jei nepatinka kažkam tie klounai, gal per prasti…tai, prašom, pasirodykit kuom esat geresni uz juos.

  16. Sandman^KFMF Sausis 20, 2009 5:00 vakare

    Ar nieko tai niekam neprimena?
    http://www.youtube.com/watch?v=LWSjUe0FyxQ

  17. Lakšmi Sausis 20, 2009 5:00 vakare

    Gal neisim į asmeniškumus?
    Va patys ir pasakėt- kad ir klounu būti reikia sugebėjimų. Pritariu tam. Kiekvienas pasirenka tai, ką geriausiai sugeba. Jūs visiškai teisūs.
    Tai nei gerai, nei blogai- tiesiog taip yra.
    Jaukaus ir ramaus visiems vakaro..:)

  18. Sandman^KFMF Sausis 20, 2009 5:01 vakare

    Kodėl man tai taip panašu į “LEAVE BRITNEY ALONE!!! NOW!!!”?

  19. Negirdėti dalykai:) Sausis 20, 2009 5:05 vakare

    nu sandman tai tikra zvaigzde:)

  20. Negirdėti dalykai:) Sausis 20, 2009 5:06 vakare

    ir tau lakšmi gero vakaro:)

  21. Negirdėti dalykai:) Sausis 20, 2009 5:08 vakare

    na o Sandman tai tikrai zvaigždė:)ir be kabučių:) tik aišku kalbu apie tikrąjį:)

  22. Sandman^KFMF Sausis 20, 2009 5:20 vakare

    Gal gali sukonkretizuoti, ką čia tuo nori pasakyti?

  23. Negirdėti dalykai:) Sausis 20, 2009 5:47 vakare

    galiu:) bet nenoriu:)

  24. mergaitė Sausis 20, 2009 8:43 vakare
  25. mergaitė Sausis 20, 2009 8:45 vakare

    “žvaigždės kartais krenta” :-)

  26. Rhodopsin Sausis 21, 2009 11:21 ryte

    “Negirdėti dalykai”, ar daug reikia drąsos (nepainioti su amoralumu), proto ar įgytų sugebėjimų tam, kad visuomenei parodyti papus ir užpakalį ir dėl to tapti “žvaigžde-ne-klounu” ? Ar tikrai tai yra “žvaigždė” į kurią verta lygiuotis ar bandyti perspjauti?

  27. Lakšmi Sausis 21, 2009 11:36 ryte

    Rhodopsin- pritariu. Būtent tai aš ir norėjau pasakyti.. Nelabai yra į ką lygiuotis iš to “žvaigždžių” būrio.. Tikri talentai paprastai dirba tyliai.. Ir ar reikia apskritai į kažką lygiuotis? Manau, idealu, jei kiekvienas savo vietoje maksimaliai gerai daro tai, ką sugeba.. Ir “žvaigždiškumas” čia ne prie ko:) Atvirkščiai, sakyčiau, tas “žvaigždžių” lipdymas iš nieko yra ydingas, nes labiausiai yra orientuotas į paauglius, į jų pasaulėžiūros formavimą. Dėl to ir gaunasi užburtas ratas: prisižiūrėję į “idealus” ir vos biologiškai užauginę gamtos duotus privalumus, tuoj skuba jų parduoti..
    Vėlgi- tai tik MANO nuomonė, niekam jos neperšu, tik dalyvauju diskusijoje. Nesakau, kad tai blogai ar gerai- tiesiog YRA toks reiškinys, apie kurį visi taikiai diskutuojam:)

  28. Lakšmi Sausis 21, 2009 12:04 vakare

    P.S. norėjau pasakyti- “biologiškai subrendę ir užsiauginę gamtos duotus privalumus”.. Skubėjau, praleidau, kaip ir nesakiau, kad antikos laikais buvo žiniasklaida:) Patikslinsiu: valdė žmonės, duodami duonos ir žaidimų. O dabar valdo žmonės ir žiniasklaidos pagalba, formuodami nuomonę ir siūlydami naujus žaidimus.. Na, bet kas norėjo, suprato:)

  29. negirdėti dalykai:) Sausis 21, 2009 3:20 vakare

    o jau laksmi kiek laimes apturejo, kad pritarimo gavo:) vos knygos neparase:) silpna asmenybe:)

  30. Negirdėti dalykai:) Sausis 21, 2009 3:24 vakare

    ir apskritai – is kur pas tave tiek laiko? laiskus rasai….tai gal davai knyga isleisk:) bent nauda bus:)

  31. dnr Sausis 21, 2009 3:46 vakare

    Jau truputį pabodo šias pjautynes stebėt. Negi man reikia komentarų rašymo taisykles paskelbti ir naikinti jų neatitinkančius komentarus? Kiekvienas turite savo nuomonę ir utopiška manyti, kad jos sutaps su kitomis. Tai kam dėl to ginčytis? Tokius įrašus rašau tam, kad kiekvienas pamąstytume apie tam tikrus dalykus kaip galima plačiau, o ne žūtbūt gintumėme savo nuomonę. Jei tai perskaitote, pasisakote – mano tikslas pasiektas. Gal kam mano idėjos pasirodys priimtinos, gal kam ir ne. Koks skirtumas?
    Ir pasistenkite prašau, mielieji, vengti asmeniškumų. Norite pabendrauti asmeniškai, rašykite man, suvesiu, jei abi pusės norės :) O tai kažkoks čia “Delfis” gaunasi.

  32. mergaitė Sausis 22, 2009 8:58 ryte

    Nerealiai:)

  33. benamis Sausis 24, 2009 11:57 ryte

    Geras įrašas.
    Vis dėlto šiose pjautynėse pritarčiau Lakšmi nuomonei.
    Neskaitau aš tų žurnalų apie “žvaigždes”, bet gan senokai pakliuvęs “Žmonių” numeris mane nustebino puslapių skaičiumi apie 200. Vos ne vidutinės knygos apimtis. nelabai suprantu ką ten žmonės randa skaityti.
    Jog kažkas nusipirko naujus akinius, švarką, pakeitė partnerį, ar be ribų priliuobė bare?
    O Andrius M. tai visad yra žmogus, kurio nuomonę aš vertinu ir gerbiu, kad ir kokia ji bebūtų. Juk neišgirsi beveik nieko apie Andriaus “lovos gyvenimą”. Manau, apie kūrėją šneka jo mintys ir darbai, o ne antro galo pasiekimai.
    Ir smagu iš dalies, jog Andrių vertiname ne o pagal tai kiek ir su kuo permiegojo ar priluobė, bet ką pasakė ar sukūrė.
    Aš nieko beveik nežinau apie jo asmeninį gyvenimą ir taip net geriau.

  34. Lavonas Sausis 25, 2009 7:54 vakare

    Ne visada gaunu paskaityti “Žmones” ir ne kasdieną peržiūriu Delfi rubriką “Lietuvos įžymybės”. Aš asmeniškai šiek tiek gėdinuosi tos išsilavinimo spragos, nes kartais tiesiog pritrūksta temų bendraujant su mažiau pažįstamais ir susidaro nejauki tyla.

  35. dnr Sausis 26, 2009 8:58 ryte

    Sveikas, Lavonas. Kaip dievui į ausį.

  36. ..tykiai » Vėl apie “žvaigždes” Vasaris 13, 2009 1:55 vakare

    [...] kartą labai trumpai. Džiugu, kad aš su savo idėjomis esu ne vienas. Įdomiausia, kad “giminiškas” mintis radau viename Delfio, kurį [...]

Komentuok: